Prišli dvaja veľmi šikovný chlapci za dobrú hodinku som už jazdil! Dole klobúk pred nimi v tom teple!
Inovácie sú fenoménom dneška. A nás veľmi teší, že sa tak hojne vyskytujú aj v oblasti zlepšovania kvality bežného života ľudí so zdravotným znevýhodnením. Práve preto naše portfólio certifikovaných úprav pre automobily pre ZŤP rozširujeme o praktickú páku kombinujúcu mechanickú brzdu s elektronickým akcelerátorom.
Komfortná verzia HT Speed&Brake E (brzda/plyn) – aby každá jazda bola ešte väčším potešením
Ako vidíte na priloženom videu, ide o elegantné a veľmi nenáročné zariadenie, vďaka ktorému dokážete pohodlne ovládať svoje motorové vozidlo. Zatlačením mechanickej páky (tzv. brake level) dopredu sa zmobilizuje brzda, napojená priamo na brzdový pedál Vášho automobilu. Takže pomocou jednoduchého pohybu ruky dokážete Vaše vozidlo efektívne a nenáročne zastaviť.
Na hlavici mechanickej páky ste si určite všimli mohutnejšie strieborné tlačidlo. Ide o elektronický akcelerátor (resp. špeciálne vyvinutý systém na zrýchľovanie). Aktivuje sa vypínačom, po naštartovaní vozidla. Ovládate ho jednoducho, palcom pravej ruky. Stlačením tlačidla prechádza cez snímač informácia o sile Vášho tlaku, na základe ktorého sa automaticky pridáva plyn, tzn. zvyšuje sa rýchlosť vozidla.
Možnosť voľby strán podľa preferencií
Zároveň, pod hlavnou pákou vidíte aj dve tlačidlá. Môžu byť situované na ľavej či na pravej strane páky – podľa preferencií šoféra. Tie sú voliteľnou súčasťou zariadenia, tzn. môžete, ale nemusíte si ich dať nainštalovať.
Prvým tlačidlom býva ovládaný klaksón (tzn. nemusíte kvôli nemu stláčať volant), môžete ho mať integrovaný v kompaktnejšej forme. Druhým sa aktivuje elektrická brzda tzv. funkcia HOLD. Jej veľkou výhodou je, že po jej aktivácii nie je potrebné permanentne držať zatlačenú páku brzdy napr. pri čakaní na semafóroch.
Vo vozidle takisto dokážete aktívne využívať tempomat (tzn. zariadenie na udržiavanie plynulej rýchlosti jazdy). Elektronický akcelerátor je zase vybavený funkciou kick down (tzn. pokiaľ idete plynulou rýchlosťou a potrebujete zrýchliť, stlačíte ho, auto podradí a začne zrýchľovať).
Keďže sa mnoho imobilných osôb sťažovalo na nepraktickosť umiestnenia rôznych nápomocných zariadení, dizajnéri sa v tomto prípade s pákou naozaj vyhrali. Nie je pripevnená priamo ku stĺpiku riadenia, takže nezavadzia a vytvára tak optimálny priestor na presuny z invalidného vozíka do a z auta. Ďalšou výhodou je zachovanie možnosti nastavenia volantu a bezpečnostných prvkov – kolenných airbagov a pod.
Mnohých určite poteší aj skutočnosť, že po demontovaní tejto páky ostáva interiér vozidla v pôvodnom, nezmenenom stave. Takže nie je problém s predajom a kúpou nového automobilu, kam sa dá, opäť, toto zariadenie jednoducho a rýchlo inštalovať.